Eerste week na kerst - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu Eerste week na kerst - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu

Eerste week na kerst

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Januari 2015 | Spanje, Badajoz

Hallo mensen,

Zo, nadat ik met kerst en oud- en nieuw fijn thuis ben geweest, werd het ook weer tijd om de draad op te pakken. Na alle mooie en leuke feestjes en het samen zijn met familie in Nederland, werd het 6 januari weer tijd om terug te gaan naar Spanje.

Beter laat dan nooit, maar iedereen nog de beste wensen en veel goeds toegewenst voor 2015!

6 januari vloog ik samen met mijn broer Wouter en Willem Sloot terug naar Spanje. Wouter en Willem wilden ook wel eens even kijken wat ik hier allemaal aan het doen ben. Nadat we aangekomen waren in Lissabon, zijn we meteen door gereden naar Spanje. Hier aangekomen hebben Wouter en Willem ook even kennis gemaakt met de familie waarbij ik woon.

7 januari moest ik gewoon weer werken. Dus Wouter en Willem moesten zichzelf maar even vermaken. Ik neem aan dat dat wel gelukt was. Gelukkig kon ik deze dagen elke keer tot 15.00 uur werken, zodat ik nog wat tijd had om hun wat te gaan doen. In deze week zijn we naar vier boerderijen in Portugal wezen kijken. Ook hebben de jongens gezien dat er hier zelfs in januari gras gehakseld wordt, maar dat was ook nieuw voor mij. Daarnaast hebben we bij Frans Joseph Elderink nog een echte Grolsch gedronken.
De vrijdag had ik vrij genomen, toen zijn we een beetje wezen rondrijden en zijn we naar Parque nacional Monfrague geweest. Dit is een natuurpark wat vrij populair is bij Spanjaarden. Daarna zijn we nog in Merida naar de puinresten van de Romeinen wezen kijken. Uiteraard werd er bijna elke avond wel een pilsje of wat gedronken.

Al met al, de jongens hebben weer wat meer van de wereld gezien en een van de meest afgelegen gebieden van Spanje en Portugal. In totaal hebben we ruim 1000 kilometer gereden, dus dan heb je ook wel een aardige impressie van deze regio. Tevens was dit voor mij de eerste keer dat ik iemand kon laten zien waar ik woon en wat ik hier doe. Was voor mij dus ook een erg leuke week. Jongens, bed(r)ankt voor de gezelligheid, ik hoop dat jullie het net zo mooi als mij vonden.

Het onderzoek, waarvoor ik natuurlijk ook hier ben, loopt ook redelijk volgens plan. Het kan natuurlijk altijd beter, maar je moet ook wat te wensen houden. Voor het project heb ik dus distributeurs nodig die het product gaan verkopen en het dus aan de man moeten brengen. Ik zag er een beetje tegenop om rond de 40 bedrijven te moeten gaan bellen om te vragen of zij interesse hebben in ''ons'' product. Nadat ik er drie gebeld had, was het ijs een beetje gebroken en ging het zelfs heel aardig. Al met al heb ik meer succes geboekt dan gedacht. Het was wel moeilijk om Spaans te praten via de telefoon. Soms leek het net of ze aan de andere kant van de lijn onderwater zaten, onduidelijk dus. In de tweede week van februari gaan Victoriano (die in de toekomst verantwoordelijk is voor de distributie) en ik een rondreis maken naar de meest belangrijke regio's voor dit product. We maken nu dus samen een soort van planning en maken afspraken met distributeurs voor die week. Tevens maken we een voorbereiding voor een congres voor agro distributeurs in Sevilla. Hier gaan we vier dagen naartoe. Dit congres staat in het teken van agro-chemicaliën en ook hier zullen we potentiële distributeurs ontmoeten. De rondreis in februari zal wel een intensieve reis worden, maar ik denk dat dit ook wel een unieke beleving is voor mij; een soort van kennismaking met het zakenleven.

Gisteren, zaterdag de 17e ben ik voor de tweede keer met Victoriano op jacht geweest. Een ''monteria'', een soort drukjacht waar rond de 40 jagers een gebied omsingelen. Wederom een prachtige belevenis en een goede oogst; 31 varkens en 3 herten. Even voor de duidelijkheid, jagen is hier heel erg noodzakelijk, want herten en zwijnen maken hier erg veel schade aan fauna en landbouwgewassen en zorgen voor veel verkeersongevallen. Nu heb ik mezelf ook maar even een jagersoutfit aangeschaft. Gelukkig was alles afgeprijsd, dus heb ik vrij goedkoop een volledig outfit. Aangezien ik misschien nog een paar keer vaker mee op jacht ga, leek me dit geen slecht plan. Ik wil ook niet elke keer kleren van de vader van Victoriano aan hoeven trekken, wat overigens wel aardig is dat zij het aanbieden.

Dit waren mijn belevenissen van de afgelopen 2 weken.



Goed goan,
Jeroen

PS. foto's zijn te vinden op mijn facebook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Badajoz

Jeroen

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 34440

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 15 Maart 2015

Internship Faesal Spanje

19 Juli 2009 - 01 November 2009

stage

Landen bezocht: