Weekje met Annemijn en stierenvechten kijken - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu Weekje met Annemijn en stierenvechten kijken - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu

Weekje met Annemijn en stierenvechten kijken

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

09 Maart 2015 | Spanje, Badajoz

Hallo allemaal,

Twee weken terug had ik alweer bezoek vanuit Nederland. Dit keer was het van mijn Annemijn. Ik kon die week dat zij hier was gelukkig vrij krijgen, dus hadden we ook de mogelijkheid om samen veel tijd door te brengen en dingen te gaan bekijken.

Zaterdag 21 februari kwam Annemijn aan in Madrid. We hadden gepland dat we daar tot dinsdag zouden blijven zodat we tijd genoeg hadden om de stad te bekijken. Het was erg fijn om weer samen te zijn en om samen de stad te bekijken. Ook hadden we erg geluk met het mooie weer, want volgens mij was het zowat elke dag rond de 20 graden. Madrid is verder een mooie stad, maar ik vond het toch leuker om samen weer terug te gaan naar Extremadura.

Dinsdag zijn we weer richten het westen gereden. We hebben onze spullen even bij Rosa in huis gelegd en Annemijn had even kennis met haar gemaakt. Daarna zijn we nog even voor het donker werd de stad in gegaan. De volgende dag hebben we een aardige rondrit gemaakt in zowel Spanje en Portugal. Er is ook zat te zien, dus we hebben ons niet verveeld. We zijn o.a. naar een natuurpark geweest, hebben een oude Romeinse brug bekeken, naar de oude Romeinse theaters van Merida geweest en hebben talloze kilometers gereden. Tevens waren we voor die avond bij Oskar en Nati uitgenodigd om te komen eten. Zij wilden Annemijn graag leren kennen.

De volgende dag zijn we naar Sevilla gereden. Hier konden we ook (gratis) overnachten bij een zus en zwager van Rosa. Deze mensen hebben ons de donderdagmiddag ook vermaakt en hebben ons de stad laten zien. Hoewel ik al in Sevilla was geweest, is toch altijd beter om de geschiedenis en mooie plekken via de lokale bevolking te verkrijgen. We hebben o.a. de kathedraal bekeken en beklommen, een rondleiding gehad in de stierenvechtarena en het vooral rustig aan gedaan. Nadat we op vrijdagmiddag het meeste van het oude en indrukwekkende centrum van Sevilla hadden gezien, zijn we weer richting Badajoz gereden. We wilden die avond nog even wat drinken en eten in de stad om daarna vroeg naar bed toe te gaan, want, we gingen de volgende dag jagen met Victoriano! Maar om een uur of 22.00 ging de telefoon met een teleurstellend bericht, het kon namelijk niet doorgaan. Erg jammer, want we keken er, vooral ik natuurlijk, erg naar uit. Wel zouden we dan de volgende dag maar naar zijn huis komen, want misschien kon hij een alternatief verzinnen.

De volgende dag hebben we eerst samen met Victor en zijn familie gegeten in zijn dorpje. Daarna had hij wat in petto; jagen! Hij had nog wat kunnen regelen, dus uiteindelijk gingen we aan het eind van de dag weer lijsters schieten. Ook had ik samen met Annemijn een eigen plek. Doordat we laat gingen, hadden we ook minder tijd. De eigenaar had ons aangeboden om in de avond heel misschien zwijnen op te wachten en mogelijk te schieten. Dit houdt dus in dat we dan op het landgoed ons ergens verdekt gingen opstellen om de zwijnen op te wachten tot het schemer en donker was. Met nachtkijkers konden we op een gegeven moment een zeug met biggen zien. Natuurlijk konden we deze niet schieten, want we zouden eventueel alleen een grote beer schieten. Deze liet zich helaas niet zien. Toch was het interessant en hebben we wat gezien en hebben we een geslaagde dag gehad.

De zondag was er het een en ander in de stad te doen. Oscar ging met zijn familie en een aantal vrienden, die ook kinderen hebben, de stad in om een bandje te bekijken waar een van zijn kameraden de zanger van is. Deze speelden gewoon op straat. Het was een erg ontspannen dag en hebben aardig wat gedronken en schik gehad. Gelukkig kon Enrique, een vriend van Oscar, Engels praten wat wel leuk is voor Annemijn. Ik moet ook zeggen dat Oscar en Nati altijd hun uiterste best doen om het een ander naar de zin te maken. Het blijven bijzonder goede mensen, net als de rest van alle mensen waarmee ik hier te maken heb!

De volgende dag was alweer de laatste dag van het verblijf van Annemijn in Spanje. Ik had haar via een omweg naar Lissabon gebracht, want de vlucht was pas in de avond. We hebben dus een erg leuke en intensieve week gehad, maar wel fijn samen. Met de achterliggende gedachte van dat ik met een week of 4/5 weer thuis ben, was het ook wel te accepteren om weer ''uit elkaar'' te gaan. Ik vond het een erg leuke week en we hebben het samen erg goed gehad. Bedankt voor je gezelschap Annemijn!

De volgende dag was het weer back to reality. Ik heb de hele week wat extra gewerkt om vrije week wat in te halen. Afgelopen weekend stond Olivenza in de Spaanse spotlight. In dat dorpje, vlakbij Badajoz, waren afgelopen weekend de eerste stierenvechten weer van dit seizoen in Spanje. Ik wilde dit wel een keer meemaken, dus was ik er vrijdagavond naartoe gegaan om te kijken of ik een kaartje krijgen kon. Ik had geluk, want voor 20 euro zat ik op de 4e rij, kort bij de ring. Ik was dus getuige van het eerste stierengevecht voor dit seizoen in Spanje. Ik heb me laten vertellen dat dit vrij bijzonder was, dus alweer een unieke ervaring. Het is wel een leuke aangelegenheid an sich, maar ik weet ook niet of ik er elk weekend heen zal gaan. Als Extremeño (persoon uit Extremadura) moet je dit een keer gezien en meegemaakt hebben, dus kan ik deze ervaring ook alweer van mijn lijstje afstrepen. De sfeer was immers super goed tussen de vrij fanatieke supporters die vanuit Frankrijk, Portugal en Spanje extra naar Olivenza afrijden om de eerste gevechten te aanschouwen.

Afgelopen zaterdag ben ik weer aan het rondtoeren geweest in Portugal. Deze dag heb ik de boerderijen van Olaf Maat en Lambert van der Linden mogen bekijken. Was een erg leuke dag en heb weer veel gezien. De volgende dag zag ik Olaf alweer, want ik was net als hem uitgenodigd op de verjaardag van Frans Joseph Elderink waar ik al vaker was geweest. Dit was een erg leuke feestje en met ongeveer 25 graden goed vol te houden. De afgelopen twee weken is het bijna elke dag boven de 20 graden, dus ik zit hier voorlopig nog goed.

Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Badajoz

Jeroen

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 34438

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 15 Maart 2015

Internship Faesal Spanje

19 Juli 2009 - 01 November 2009

stage

Landen bezocht: