Rondreis, jagen en carnaval - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu Rondreis, jagen en carnaval - Reisverslag uit Badajoz, Spanje van Jeroen Bod - WaarBenJij.nu

Rondreis, jagen en carnaval

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

17 Februari 2015 | Spanje, Badajoz

Hallo,

Hier weer een nieuwe update uit Spanje.

Afgelopen week weer van alles gedaan en meegemaakt. Afgelopen week was het net alsof Victoriano en ik een Siamese tweelingen waren. Om te beginnen hadden we zondag 8 februari een jacht dag om vogels te schieten. Ik had dit keer ook de mogelijkheid om een eigen post te krijgen met geweer. We waren al om 7 uur op onze post. Een goede vriend van Victoriano heeft een ''Finca'', dat is een soort groot privégebied om te mogen jagen.

Deze dag waren er ongeveer 20 schutters die verspreid stonden op de Finca. Deze dag stond in het teken om lijsters te schieten. Dit zijn een soort van spreeuwen, maar dan 10 keer sneller. Was erg moeilijk om te schieten, maar al met al had ik aan het eind van de dag 5 lijsters en 2 duiven. Schijnt dat dat nog niet zo slecht was voor een eerste keer. Eind van de dag waren er ongeveer 300 lijsters geschoten en maar 3 duiven, waarvan er 2 van mij waren. Was ik toch nog ergens expert in!

De dag daarna begonnen wij onze rondreis. Deze rondreis stond in het teken om distributeurs te benaderen en informatie zien te achterhalen. We begonnen onze reis maandagmiddag. We hadden onze eerste vergadering om 18.30 in Ciudad Real. Voor diegenen die denken dat 18.30 een rare tijd is, dat is het hier dus niet. Het is normaal dat mensen hier van 9.00 tot 14.00 werken, en dan van 16.30 tot een uur of 20.00. Ik moest hier ook eerst aan wennen, maar ik weet nu niet beter. Afijn, eerste gesprek ging goed en de man had wel interesse en gaf ons redelijk goede informatie. Ons hotel voor die nacht was tussen Ciudad Real en Toledo waar we de volgende dag gesprekken hadden.

Victoriano had mij gevraagd of ik het erg vond om samen op één kamer te slapen. Ik vond dat geen probleem, maar hij wilde wel verschillende bedden hadden. Hij gaf aan dat hij van zichzelf uit ervaring weet dat hij de volgende dag bij iemand als een Koala om iemand heen gekruld kan zitten als we in hetzelfde bed zouden slapen. Ik vind hem heel aardig, maar dat leek mij dan ook maar beter om apart te slapen.

Al met al waren we vrijdag rond middernacht weer thuis. We hebben 13 gesprekken gehad en ruim 2500 kilometer gereden. We zijn in plaatsen geweest zoals; Ciudad Real, Toledo, Cuenca, Zaragoza, Lleida, Huesca, La Rioja, Burgos, Palencia en Vallodolid geweest. We zijn dus voornamelijk iets ten zuiden van Madrid geweest en daarna richting Catalonië en dan langzaam linksom weer richting het zuid-westen waar wij wonen. Het was een erg interessante week, met 13 verschillende accenten, haasten, veel rijden, te laat komen, excuses aanbieden vanwege mijn niet al te beste Spaans, schrijven, verschillende landschappen bekijken, opletten tijdens gesprekken en soms proberen niet in slaap te vallen. Ik heb veel geleerd en we hebben veel informatie gekregen die dingen nu verduidelijken. We hadden geluk dat het weer in het Noorden nu beter was, want vorige week lag er in Palencia ruim een halve meter sneeuw.
Ook hebben we wel schik gehad, want het klikt goed tussen ons. De enige tijd die ik voor mijzelf had, was op het toilet of onder de douche!

Ondanks deze vermoeiende reis, waren we elkaar nog niet beu, want, jawel, de volgende ochtend om half 9 stonden we alweer met ons jagersoutfit naast elkaar. We gingen weer een dagje jagen! Dit keer was het voor mij ook mogelijk om een hert te schieten. Op het eind van de dag had ik helaas niet geschoten. Ik had een hele mooie bok in het vizier met een groot gewei, maar ik kon niet schieten vanwege jagers op de achtergrond. Dat was wel even balen, maar dat neemt niet weg dat ik weer een ervaring rijker ben. Victoriano had wel een vos geschoten. Maar goed dat ik zo goed had opgelet, want hij had hem zelf niet eens gezien! Nadat de dag voorbij was, hadden we nog even lekker gegeten en gekeken wat de opbrengsten van de dag waren; 26 grote herten, 3 vossen en één varken.

Die avond stond carnaval voor de deur. Jawel, ook hier in Badajoz wordt dat gevierd. Het schijnt dat dit zelfs een van de betere Spaanse steden in Spanje is om carnaval te vieren. Ik heb zelfs mensen uit Lissabon gesproken, of dit dan toevallig was weet ik ook niet, maar het geeft wel aan dat het hier leeft. Die zondag kwam Victoriano met zijn familie naar Badajoz om de optocht te bekijken. Deze begon om 12 uur en duurde tot 18.30!! Dus we hebben hem niet helemaal gezien, maar het zag er wel feestelijk uit met, zoals wij Nederlanders dat kunnen voorstellen, een Braziliaans tintje. Veel muziek en dans dus.
De maandag moest ik weer werken, dus zondag ben ik niet uit geweest, maar in de avond ging het weer door. Het is nu dinsdag en er is hier een feestdag. Dus gisteren was ik nog even de stad in.

Ik heb dus een intensieve, maar zeer leerzame week gehad. Veel met Victoriano opgetrokken, maar het was ook erg gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Badajoz

Jeroen

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 34408

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 15 Maart 2015

Internship Faesal Spanje

19 Juli 2009 - 01 November 2009

stage

Landen bezocht: